2017. október 7., szombat

Nagybakónak, Kőszikla-szurdok

A nagybakónaki Kőszikla-szurdok népiesen "Kicikla" a környék egyedülálló vízmosása. Felső pannon-tengeri márgába ékelődve, csodálatos formájú homokkő sziklafalakat találunk.




A létrák megközelítése egyre meredekebb falú szurokban lehetséges, ahol bal oldalon halad a néhol falépcsőkkel rendelkező keskeny ösvény. Felfele haladva egyre nyirkosabb majd sárosabbá vált az út. A meredek oldalon haladva nekem is remegett a lában, amikor letekintettem a szurdok aljára. 








Utamat a kidőlt fák nehezítették. Még szerencse, hogy néhol elfűrészelték így könnyebben lehetett haladni.











Rövid idő múlva megpillantottam a létrákat, melyek az út végét mutatták. A szűk homokkő falat nehezen tudtam fotózni, mert úgy tűnt, hogy a napsütés minden irányból bezavar. Pedig napot nem lehetett látni. Itt már minden nedves és sáros volt. Meg kellett gondolnom hova nyúljak, mert nem akartam a fényképezőgépet összesározni





































Fent még a szurdokból való kijutást két létra segítette. Itt két turista várakozott, hogy bejussanak a szurdokba. A létrák megközelítése fentről jól jelzett, bárki megtalálhatja a bejáratot.


További képek itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése