2014. augusztus 23., szombat

Töreki körtúra






Parlagi madármályva (Lavatera thuringiaca) a Mályvafélék (Malvaceae)




























A betyárkóró (Conyza canadensis, (Betyár-kóró, juhfark-kóró, kónizs, seprence küllőrojt.) korábban Erigeron canadensis) a fészkesvirágzatúak (Asteraceae) családjába tartozó növényfaj. Észak- és Közép-Amerikában honos, Európában először 1653-ban írták le.





Málnaszövő (Macrothylacia Rubi) hernyó














További képek itt.

https://picasaweb.google.com/110707593898817886033/20140823Toreki
https://picasaweb.google.com/110707593898817886033/20140823Toreki#6050813548768315266


    Mivel az előrejelzés szerint egy délutáni esővel tarkított front közeledett felénk csak egy rövid túrára volt lehetőségem. Törekiből indultam, mert biztonságosnak úgy éreztem, hogy csak itt merem hagyni a kocsimat. Már a kezdetben letértem a jelzett útról. Emiatt sikerült a magányos lovat és a zöldre festett vadlest megtalálni. Az útnak itt vége lett.
    Innen bozontoson átvágva indultam, hogy a zöld jelzést megtaláljam. Többször átmentem a tanösvény útján a GPS szerint de az út nem volt sehol sem. Több fotót is készítettem azért, hogy az eltérések és az útelágazások jól látszanak. Az út mégsem volt a térkép szerinti helyén. Elhatároztam ide egyszer újra visszajövök, hogy a tanösvény útvonalát GPS-el újra feltérképezzem és megtaláljam az eltérés okát. Rövid GPS-es életem alatt ilyen pontatlansággal nem találkoztam.
    A tanösvényről a piroson szerettem volna hazajutni. Ez sikerült is. Útközben egészen közelről egy pici őzgidácskát sikerült lefotóznom és egy videóval is próbálkoztam. Az állat nagyon kicsi volt és mint a megszületett csöppség bizonytalanul járt. Nem félt tőlem, mert rossz tapasztalatai még nem voltak. Azért nem tudtam odamenni hozzá, hogy megsimogass.
    A Cinege forrásnál kezdett esni az eső ekkor sietősre vettem a dolgot. Kicsit megáztam, de már az újabb nagyobb zuhé a kocsiban ért.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése