2017. március 23., csütörtök

Bakonybél - Hubertlaki-tó/Bakonyi "gyilkos"-tó


Aranyos veselke 
(Chrysosplenium alternifolium)
 a kőtörőfűfélék(Saxifragaceae) 
családjában tartozó faj





Bókoló fogasír 
(Cardamine enneaphyllos)
káposztafélék (Brassicaceae) 
családjába tartozó faj.


Nagyon vágytam arra, hogy találkozzak egy ilyen virággal! A túra választás is neki köszönhető.

Tavaszi tőzike
(Leucojum vernum) 
az egyszikűek (Liliopsida) osztályának 
spárgavirágúak (Asparagales) rendjébe,
 ezen belül az amarilliszfélék 
(Amaryllidaceae) családjába tartozó faj.

Rengeteg békával találkoztunk a túra során. De azt a sikolyt, melyet az első okozott még most sem tudom felejteni. Élőszőr megijedtem, mert azt hittem, hogy kígyó, attól én is nagyon félek.

Csak később mertem bevallani, hogy békákkal is kísérleteztem és a megfogásuk nekem nem okoz gondot.








Hubertlaki-tó





 Vadász emlékmű

"Szt. Hubertusz imádkozz érettünk"







Készítette: Fodor Zoltán 2014

Bakonybél

Szent-kút
Borostyán-kút



















További képek itt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése